Badania eksperymentalne demonstratora systemu odbyły się w dwóch sesjach pomiarowych, które przeprowadzono wraz z zespołem Politechniki w Chemnitz (Technical University of Chemnitz). W skład demonstratora wchodziło:
- pięć węzłów IPU zawierających nadajniki UWB, anteny i moduły sterujące. Elementy węzłów zamontowano na statywach węzły połączono 50. metrowymi odcinkami skrętki komputerowej,
- jeden węzeł odbiorczy VPU (odbiornik UWB z anteną dołączony do komputera przenośnego).
Samochód testowy na którym zamontowano odbiornik systemu lokalizacyjnego był wyposażony w system nawigacyjny Leica 1200 DGPS. Badania polegały na wykonywaniu różnych manewrów na obszarze pokrytym przez system. Wyniki z systemu DGPS były używane jako odniesienie do wyników z demonstratora systemu UWB. Przykładowe porównanie wyników otrzymanych za pomocą obu systemów pokazano na rys. 6.
Rys.6 Wyniki lokalizacji (czerwone punkty odpowiadają wynikom z systemu GPS, kolor niebieski – trajektoria zarejestrowana przez system UWB)